Harmonie de Volharding is altijd op zoek naar nieuwe leden die in orkest- en verenigingsverband muziek willen maken. Om gezamenlijk onze muzikale ambities te vervullen. Zowel voor beginnende als ervaren muzikanten biedt Harmonie de Volharding mogelijkheden. Muzikanten kunnen in diverse orkesten instromen, afhankelijk van het muzikale niveau, waarbij leeftijd geen rol speelt.

Wij zijn zeer dringend op zoek naar: klarinettisten, trompettisten en een bas-tubaïst,

Beginnende muzikanten en les nemen

Wij vinden het belangrijk dat beginnende muzikanten les krijgen van gediplomeerde docenten om de kwaliteit te kunnen waarborgen. Wij werken daarom nauw samen met verschillende muziekopleiders in de regio zoals de muziekschool Aalst-Waalre en 040muziek. Wij zorgen ervoor dat de docent contact met je opneemt en dat er een eerste kennismakingsles/proefles wordt ingepland. Via de muziekopleider kunnen verschillende diploma’s behaald worden: A, B, C of D (het hoogste). Gemiddeld wordt het eerste diploma na twee jaar gehaald.

Je wordt vervolgens lid van ons vereniging en krijgt een instrument van ons in bruikleen, dus je hoeft geen eigen instrument aan te schaffen,

Geen idee welk instrument je zou willen bespelen? Kom gerust bij ons langs op een repetitie om alle instrumenten te bekijken en eventueel te proberen. Wel graag even van te voren melden via onze secretaris. Ook organiseren wij via de basisscholen in Aalst-Waalre regelmatig programma’s om kennis te maken met de verschillende instrumenten en het spelen in een orkest.

Financiële ondersteuning muziekles – Jeugdfonds Cultuur Brabant

Helaas is muziekles niet goedkoop. Voor kinderen van 4 tot en met 17 jaar uit gezinnen met een laag inkomen kan via de Gemeente Waalre financiële ondersteuning verkregen worden uit het Jeugdfonds Cultuur Brabant. Voor meer informatie:
Gemeente Waalre Cultuur- en sportbijdrage kinderen.
Jeugdfonds Cultuur Brabant.
U kunt ook contact opnemen met ons voor meer info.