Harmonie orkest de Volharding is een modern harmonie orkest in een eigentijds jasje: uniformen behoren tot het verleden en traditioneel marcheren over straat doen we niet meer.

Van onze optredens proberen we elke keer iets bijzonders te maken zodat we ons publiek (en onszelf) blijven verrassen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan onze ‘Symphonica’ en ‘Ameezing Senior’ concerten. Ons repertoire varieert van klassiek tot pop en alles daar tussen in: voor elk wat wils dus.

Vanzelfsprekend verlenen wij nog steeds onze muzikale medewerking aan verschillende activiteiten binnen de gemeente zoals de carnavalsoptocht, sinterklaas en de paas- en kerstviering in de kerk, maar ook met Halloween zijn wij aanwezig als griezelorkest bij De Pracht.

Ons orkest bestaat op dit moment uit 50 enthousiaste muzikanten (en dirigent!), die elkaar muzikaal blijven uitdagen en samen werken aan de groei van onze vereniging in de breedste zin van het woord.

Wij nemen het repeteren serieus maar vinden gezelligheid ook heel belangrijk; voor een drankje na de repetitie, een bbq of reisje naar het buitenland zijn we ook altijd te porren.

Repetities

Alle orkesten repeteren op dinsdagavond in het
“Huis van Waalre”, Koningin Julianalaan 19, 5582 JV Waalre, (040 2282501):

Doorblazers orkest:  19:00 u – 19:45 u
Harmonie orkest:  20:00 u – 22:15 u (pauze 21:15u)

Geïnteresseerd in Harmonie de Volharding? Kom gerust eens kijken op (één van) onze repetities of speel vrijblijvend 6 weken op proef mee! Neem hiervoor contact op met onze secretaris en wij zorgen dat er een stoeltje klaar staat.

Tot ziens op één van onze repetitie-avonden of concerten!