Het Doorblazers orkest bestaat uit muzikanten die in het verleden een instrument hebben bespeeld en dit weer stap voor stap willen oppakken, zonder direct in het harmonie orkest plaats te nemen. Ook volwassen muzikanten die op latere leeftijd zijn gestart met het bespelen van een instrument, kunnen hierbij aansluiten.

Het Doorblazersorkest is gestart in oktober 2023 onder leiding van dirigent Renate in ’t Zandt.
Het orkest is ontstaan uit het Doorblazersproject waarin muzikanten die nog nooit in orkestverband hadden gespeeld, werden samengevoegd tot één orkest. In tien weken tijd werd er toegewerkt naar een afsluitend optreden dat afgelopen 14 januari 2024 plaatsvond tijdens het nieuwjaarsconcert van De Volharding.

Het Doorblazersorkest biedt de mogelijkheid om samen met gelijkgestemden op een laagdrempelige manier kennis te maken met het spelen in een orkest. Het orkest is met name gericht op samenspel en van daaruit wordt bekeken wat muzikaal haalbaar is. Eventueel kunnen partijen vereenvoudigd of juist uitgebreid worden voor wat meer uitdaging.

Daarnaast heeft De Volharding nauw contact met de muziekopleiders in de regio en kunnen muzikanten die dat willen, snel in contact gebracht worden met de juiste docent.

En heb je geen eigen instrument (meer)? Dan krijg je er van ons één in bruikleen.

Repetities:
dinsdag van 19:00 u tot 19:45 u

Locatie: Huis van Waalre
Koningin Julianalaan 19, Waalre

Aanmelden:
Aanmelden kan via het inschrijfformulier onderaan deze pagina of via een e-mail naar onze secretaris.

Inschrijfformulier

Ja ik vind het leuk om te kijken of ik het nog in de vingers heb en schrijf me in voor het doorblazersorkest:

Heb je een eigen instrument?