Op dinsdag 21 mei vond een speciaal optreden plaats voor de tijdelijke bewoners van het Boerenbond Terrein in Waalre. De uitvoering en organisatie was in handen van het Doorblazers orkest van Harmonie de Volharding.

De bewoners waren in grote getalen aanwezig tijdens dit bijzondere optreden. Na een introductie die door één van de bewoners vertaald werd, opende het orkest met de tijdloze klanken van “The Sound of Music”. Hoogtepunt van de avond was het swingende nummer “House of Dance” dat op verzoek van het publiek nogmaals als toegift gespeeld werd, waarna een staande ovatie volgde.

Voor velen van de bewoners was dit hun eerste kennismaking met een harmonieorkest. Eén van de bewoners zegt hierover: “Ik ben echt verrast. Het raakte me recht in het hart. De energie en harmonie waren voelbaar.” Het orkest, onder leiding van dirigent Renate in ’t Zandt, was eveneens onder de indruk. Het aantal belangstellenden overtrof alle verwachtingen. Renate zegt hierover: “Het was een bijzondere ervaring van beide kanten. We zijn blij dat we hebben kunnen bijdragen aan het verblijf van deze bewoners binnen onze gemeente. De reacties waren hartverwarmend. Echt een fantastische avond.”

Na afloop van het concert kwamen de bewoners samen voor een kopje koffie en thee. De leden van het orkest trakteerden op zelfgemaakte hapjes en er werd nog lang nagepraat. Het was een avond om te koesteren, waar muziek en gemeenschap samensmolten. Het Doorblazers orkest heeft ongetwijfeld een blijvende indruk achtergelaten bij de bewoners van het Boerenbond Terrein.